DonerenNieuwsbrief
Home

HUMAN event over klachtenmechanismes

Kom naar HUMAN 'Access to Remedy' op 13 december

Bedrijven kunnen -onbedoeld- een negatieve impact hebben op mensenrechten. Toegang tot remedie voor werknemers en omwonenden van een bedrijf is dan ook belangrijk. Tijdens  het HUMAN event op 13 december, gaat CNV Internationaal in op het belang van een goed klachtenmechanisme, aan de hand van eigen onderzoek in de kledingindustrie.

 

HUMAN, het jaarlijkse event georganiseerd door VBDO in samenwerking met EY, CNV Internationaal en ABN AMRO staat op 13 december in het teken van access to remedy. 

Hoe kan een bedrijf voorkomen dat mensenrechten worden geschonden? En waar kunnen werknemers en omwonenden terecht als een bedrijf – onbedoeld- toch een negatieve impact heeft op hun leven?

Break-out sessie over klachtenmechanisme

Eva Smulders van CNV Internationaal en Bart Slob consultant Ethics at Work, hosten break-out sessie 3: 

Klachtenmechanismes in de kledingindustrie vanuit vakbondsperspectief.

De lokale vakbondspartners van CNV Internationaal zijn betrokken bij verschillende soorten klachtenmechanismen, variërend van ingewikkelde certificeringssystemen tot eenvoudige hotlines. CNV Internationaal deed onderzoek in Azië naar de verschillende klachtensystemen binnen de kledingsector.

Het HUMAN event is op 13 december vanaf 15 uur bij A.S.R. Utrecht en wordt in het Engels gehost.

 

Meld je hier aan 

Publicatiedatum 06 12 2022